Ritz Tibor Takarítási szakértő - Alkalmazott környezetkutató blogja - Reneszánsz 2.0

Kiemelt termékek

"Reneszánsz 2.0 …

"Reneszánsz 2.0 START" Akciós ár:
10 000 Ft helyett
5 000 FtEgységár: 5 000 Ft /Fő
Új

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Kapcsolat

RITZ HUMÁN ERŐFORRÁS FEJLESZTŐ BT.

2116 Isaszeg, Tőzegtelep 5325

Vezető tanácsadó: Ritz Tibor

Mobil: 70/614-4706

email: tiborritz@gmail.com

Időpont foglalás, a tanácsadást, az ön által megjelölt helyszínen végzem, kérem vegye figyelembe az utazási időt is. Itt láthatja a szabad óráimat. Foglalás.

Világkiállítás III. (16.05.18)

 

Világkiállítás III. (16.05.18)

4 napon át, napi 7 órában, vagyis 28 óra alatt áttekinteni 800 kiállítót nem egyszerű feladat. Ez azt jelenti, hogy 1 680 perc áll rendelkezésre, ami kb. 2 perc/kiállító, ha az egyik standtól a másikig való sétát nem vesszük figyelembe. Ez kemény munka, még akkor is, ha a tapasztalt szakember egy szempillantás alatt fel tudja mérni, hogy milyen újdonságot kínál egy adott kiállító.

Az 1967-ben a RAI által alapított és két évente, Amszterdamban, az ISSA szakmai segítségével rendezett XXVI. ISSA-INTERCLEAN négy napján 134 országból 30.289 szakember látogatója volt. Ez a tavalyi évhez képest 3%-os növekedés. A látogatók 24%-a helyi szakember és 76% külföldi. A legnagyobb növekedést az óceániai, a nyugat afrikai és a délkelet ázsiai szakemberek produkálták. Talán nem túlzás azt állítani, hogy ez a rendezvény a tisztítás-technológiai szakma világkiállítása.

Miért jó egy ilyen kiállítás?

Nekem, azért mert van kb. 40 - 50 szakember, vagy szakmapolitikus, vagy médiaember, akikkel csak ilyen és ehhez hasonló rendezvényeken találkozom. Egy részük kiállító, egy részük látogató. Tehát ez egy fajta kapcsolattartás és szocializáció.

Továbbá azért, mert egyre inkább azt látom, hogy egy gyártói koncepció vagy újdonság nem minden esetben forrott még ki, amikor itt bemutatják. Ezért aztán a dolog vagy abban adhat ötletet, hogy miképpen fejleszthető tovább vagy hogyan kell megérteni egy adott szakmai helyzetet. Ilyenkor nagyon fontos, hogy az ember tudjon beszélni azzal, akik kigondolta a megoldást, mert a teljes megértés csak így állhat össze. Ez persze nem csak szakmai tudás, hanem újabb emberi kapcsolatok forrása is.

Ha takarító cégvezető lennék, nyilván nézném, hogy konkrétan mit tudnék felhasználni itthon, mi az, ami lenyűgözné a meglévő és potenciális megrendelőimet. Ez már egy nehezebb kérdés, mert az idén is relatíve sok újdonság volt, de ezek bevezetése a szolgáltatási koncepcióba nem egyszerű helyzet. Nem azt mondom, hogy lehetetlen, de nem egyszerű, mert ehhez kell egy marketing gépezet is, vagy ha az nem is legalább egy szoros vevői kapcsolati rendszer. A fenti képen például egy ózonnal fertőtlenítő gép látható, amivel szállodai párnákat lehet fertőtleníteni.

Nekem személy szerint egy ilyen rendezvény új ölteket is ad. Például most a négy nap alatt kialakult a FELÜLETSPECIALISTA tréning új koncepciója. Néhány gyártóval (még van néhány részlet, amit egyeztetni kell), kitaláltuk a konkrét eszközparkot és egy sokkal gyakorlatiasabb, az eszközök „specifikus problémalátó/megoldó” előnyeit kihasználó tréning koncepcióját alkottuk meg. Tudjátok, a felületspecialista tréning nem csak szakma, hanem eladástechnika is, a szolgáltatás eladásának művészete.

Miképpen kapcsolódik mindez az itthoni helyzethez?

Azt gondolom, hogy a piacunk „éhezik”. Nem éhen hal, mert a napi betevője az megvan, hanem éhezik, olyan értelemben, hogy nem kapja meg azt, amire igazán szüksége van. A Magyar Tisztítás-technológiai Piac,mint egység, nem egy innovatív piac, nem jellemző rá a folyamatos fejlesztés és ezért a megrendelők is unottak. Nincsenek rendszeresen felpiszkálva újabb és újabb megközelítésekkel és lehetőségekkel. Ebbe a piacba nincs már semmi fantázia, dög unalom az egész.

Ha a meglévő vagy a potenciális megrendelők nem látják, hogy nemes harc folyik a kegyeikért, ha nem érzékelik a törődést, ha nem kerülnek nap, mint nap kémény döntéshelyzetekbe és nem kell választaniuk két vagy három jó megoldás között, ellustulnak. Ha pedig ellustulnak nehéz lesz őket újra felrázni, mert igényesebb felük figyelmét már más köti le.

Tehát egy regionális törekvés a megalapozója is lehet egy világkiállításnak.

Vagyis, miről beszélünk?

Tanulni kell a piac figyelmének a megszerzését és fenntartását. Miért a legfontosabb bírálati szempont az ár? Mert nincsenek kitéve az asztalra a valós és konkrétan „megfogható” szakmai bírálati szempontok. Például, ha bemegyek a kenyérboltba, vehetek fehér, félbarna vagy barna kenyeret, vehetek fél kilósat vagy kilósat, választhatok alapanyagokat, miből legyen a kenyér, persze van még kifli és zsemle is. Na de ugyanakkor milyen takarítások között választhatok?

Emberek, ébredjetek, olyanok vagytok, mint a gödöllői cukrászda tulajdonos bácsi! Tőle visszhangzik az internet. 50 évig nem fejlesztett semmit és most kétségbe van esve, hogy a NÉBIH bezártja.

Folyamatosan a megrendelőt hibáztatjátok, de semmit sem kínáltok neki választásra. Nem tud a jó megoldások között választani, mert nincsen jó választások. Üres ígéretek vannak! Bemegyek a boltodba és polcon nincs semmilyen kenyér, csak egy gyenge szöveg van, hogy bármit legyártasz, ha megfizetem.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!