Ritz Tibor - takaritz.hu

Napló a tisztítás-technológia szakmáról és a szakmának - takaritoguru.hu

Még egy kis apróság

 

Még egy kis apróság

Tényleg fontos a fejsze éle, a szó szoros és átvitt értelmében is. De valami még annál is fontosabb. Én például január első napján éppen ezért majdnem levágtam az ujjam egy kis gyújtós vágása közben. Tehát az élnél fontosabb a rutin és a figyelem.

Szerdán olyasmiről fogunk beszélni, ami eddig nem tűnt fontosnak és a Te véleményedre is kíváncsiak vagyunk.

Összekészítettem neked 57 fontos piktogramot, amit használni tudsz majd a megrendelőiddel való kommunikáció során. Ezek nagy része új fejlesztés és elsősorban abból a tapasztalatból fakad, hogy tavaly negyed millió négyzetméternél is több területre írtam ki pályázatot és küzdöttem meg a felmérésével. Ezek nem csak professzionálissá teszik a dokumentumokat, hanem van egy logikai rendszerük is, ami elgondolkodtatja az ajánlatkérőt.

Két dolog derült ki:

1)      Itt az ideje a szakmai irányelvek felülvizsgálatának.

2)      Az ajánlatkérőt leginkább a minőség garanciája érdekli.

Nézzük az elsőt

Van, akinek az újdonság, hogy van szakmai irányelv az ajánlatkéréshez kötelezően megadandó adatokról? A szakma képviselői által kialakított MATISZ IR001 irányelv 2009 körül körvonalazódott. Azóta sok víz folyt le a Dunán. Ezért itt az idő egy kis vérfrissítésre. Azonban az irányelv felülvizsgálata kevés a sikerhez, ugyanis azt alkalmazni is kéne. Ez jelentené a hivatkozás-centrikus értékesítés megteremtését Magyarországon is. Mit jelent ez pontosan? Egy olyan megrendelő-szolgáltató párbeszéd megvalósítását, ami irányelvek között tereli az ajánlatkérőt, és ezáltal egyrészt hiteles lesz, másrészt a megrendelő nagyrészt követni fogja a felvázolt pályát. Ha pedig ettől eltérne, nem a szolgáltató véleményét vonja kétségbe, hanem egy irányelv rendelkezéseit. Utóbbi sokkal erősebb, mint egy ember álláspontja. A szakmai irányelvek nélkülözhetetlenek! ÉRTED?!

A második kérdés az elsőnél is izgalmasabb

Ugyanis a garancia kérdése szinte tabu a Magyar Takarítóiparban. Tehát ha a szolgáltatás eredménye nem egészen garantált, akkor mit várunk, miért fizessék meg? A téma két nagy fejezetből áll és ebből az egyik a hozzáadott érték mértéke és a másik a szolgáltatási garanciák választéka.

Száz szónak is egy a vége, ezt akarjuk veled megbeszélni. Töltsd ki a kérdőívet és találkozzunk szerdán.

 

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!