Ritz Tibor - takaritz.hu

Napló a tisztítás-technológia szakmáról és a szakmának - takaritoguru.hu

Kihívásoktól hemzsegő világ (16.05.30)

 

Kihívásoktól hemzsegő világ (16.05.30)

A helyzet az, vagy legalábbis én azt látom, hogy irtó nehéz változni. A takarító szolgáltatás tegnapja csak egy egyszerű tevékenység volt, ami arra bíztak, aki erre vállalkozott. Ezt a fonalat sokan elkapták és ez máig ment is. Holnaptól viszont ennél több kell, a körön belül maradáshoz.

A cég motivációs levele

Hisszük, hogy a „legolcsóbb ár” egy olyan mumus, ami ellen nem lehet harcolni. Nyilván erre a hitre épül az is, hogy 100 megkérdezett takarítócég vezető közül három, négy tud valamit mondani az áron kívül. Ha azonban mélyébre ásunk, akkor annál a három, négynél is az okosság kimerül saját személyében. A csapata a „lába nyomába” se érhet.

Nem tudom, hogy elég érthető vagyok-e?

Sokszor mondom, ebben a szakmában nincs marketing, pedig már régebben rá kellett volna jönnöm, hogy csak az van és nincs elég szakmai teljesítmény! Persze tudom, ismerem a „mi vevőink nem kifogásolnak” szöveget. Nem kifogásolnak, mert hiába is tennék, attól nem változna semmi.

Hiábavaló évek?

1989-ben engem is megtévesztett a „szakma”, mert hihető volt, hogy tényleg szakma akar lenni. Na és mi van ma? A cégeknél alig van szakmunkás! Tehát akkor mégsem szakma? A piac is csalódott, a szolgáltatások az elmúlt 15 évben semmit nem fejlődtek. Gondoljunk bele, miért is fizetne többet a megrendelő, miközben ugyanazt a .art kapja már 15 éve?

Miért mondom, hogy .art?

Mert szakemberek, szakmai vezetés és szakszerű eszközök nélkül folyik valami, aminek nincs hozzáadott értéke, egyszerű rabszolgakereskedelem. A lánc olyan erös, mind a leggyengébb láncszem és most ez a munkaerő utánpótlás. A magukat többre érdemesnek tartok elhúztak mind a vadlibák. Elhúztak más iparágak fele vagy más országba.

A visszaszervezés egyre erősödő tendencia

Mit tud egy takarítócég vezető, amit egy létesítménygazda vagy egy gondnok nem? Persze vannak elméletek, de a valóság az, hogy a tudásnak nincs fedezete, mert a megrendelő nem hiszi, hogy van ilyen és nem ismer el semmiféle hozzáadott értéket.

Ha megegyeztünk a negatívumokban, jöhetnek a pozitívumok

Mikor változhat ez meg?

Ha:

1)      A takarítócégnek lesz felelős szakmai vezetője

2)      Ha minden szerződés mögött FŐTÁBLA lesz

3)      Ha bevezetésre kerül a minőségmérés és a digitális szolgáltatási napló

4)      Ha lesznek elfogadott szakmai és szakmapolitikai irányelvek, arra vonatkozóan, hogy a takarítóipar mit kell, feltétlenül megtegyen, és mit nem tehet meg semmiféle körülmények között

5)      A takarítók 100% hitelesen betanított munkás és legalább 10%-uk valódi szakmunkás is lesz

6)      A személyi minősítés és differenciált bérezés megvalósul

 

Lehet, hogy ez már sok is?

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!