Ritz Tibor Takarítási szakértő - Alkalmazott környezetkutató blogja - Reneszánsz 2.0

Kiemelt termékek

"Reneszánsz 2.0 …

"Reneszánsz 2.0 START" Akciós ár:
10 000 Ft helyett
7 000 FtEgységár: 7 000 Ft /Fő
Új

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Kapcsolat

RITZ HUMÁN ERŐFORRÁS FEJLESZTŐ BT.

2116 Isaszeg, Tőzegtelep 5325

Vezető tanácsadó: Ritz Tibor

Mobil: 70/614-4706

email: tiborritz@gmail.com

Időpont foglalás, a tanácsadást, az ön által megjelölt helyszínen végzem, kérem vegye figyelembe az utazási időt is. Itt láthatja a szabad óráimat. Foglalás.

Kevés az ember? Nem baj, jönnek a robotok! (16.03.24)

 

Kevés az ember? Nem baj, jönnek a robotok! (16.03.24)

Aki az idén kilátogat Amszterdamba, az láthatja, hogy a robotforradalom beindult, és a gyártók most nagyon kézzel fogható alternatívát adnak a munkaerőhiányra. Nyilván ez nem oldja meg az alapproblémát, de a cégek máris egy új eszközrendszerrel számolhatnak és kezdhetik megdolgozni a vevőiket, hogy itt a XXI. század alternatívája. Az innovációs eredményeit majd meglátjuk.

A probléma persze nem csak az, hogy úgy általában nincsenek emberek, hanem az, hogy a piac nem értékeli őket, vagy a takarító cégek hibáztak valamit és rosszul lőttek be a rendszert. Vagyis már a kezdet kezdetén a cégek nem értékelték saját embereiket és ennek megfelelően nem is pozicionálták őket oda ahova kell. Aztán pedig nem fejlesztették őket, vagy amit fejlesztettek elvitte a fluktuáció.

Nyilván a probléma nem egyedi takarítóipari, máshol is vannak problémák a bérekkel, mert minden attól függ, mivel hasonlítom össze. Az AUDI dolgozói például hamarosan sztrájkba lépnek, a hírek szerint. Pedig azok a bérek magyar viszonylatban egyáltalán rosszak, ha viszont AUDI szinten nézem elszomorítók…

Visszatérve saját házunk tájára, a robot nem kér enni, nem megy szabadságra és nem beteg, ha kell, éjjel-nappal dolgozik, és nem kér fizetésemelést, illetve csak egyszer kell megvenni, meg nyilván karban kell tartani. A gyártók is számolnak, és olyan áron kínáljak, hogy itt nem egyszerű csere lehet a megoldás, hanem ki kell találni azt a szolgáltatási környezetet, amiben megéri majd a robotokat is alkalmazni.

Na, száz szónak is egy a vége, visszajutottunk a legendás szolgáltatás kérdésköréhez, vagyis mit kell kínálnunk, amitől elalél a megrendelő és kifizeti a díjat, nem alkuszik.

Érdemes figyelni a Helpy.hu alakulását, mert az már megérzett valamit a piac rezdüléseiből és sorra nyitja irodáit, megy előre mind az úthenger. Vannak persze itt is még komoly és kritikus kérdések, de a vevők mai színvonalán még lehet jó szolgáltatás és persze itt még szó sincs robotokról. 

Visszatérve az alap problémánkra, nyilván a megoldás az lenne, hogy növekedjenek a szolgáltatási árak. Ezek pedig csak akkor tudnak növekedni, ha a megrendelők egy más és nem az eddig megszokott szolgáltatást kapnák. A másság pedig nem csak a tisztább felületekben van, hanem a megrendelésben, a szerződésben, a minőségmérésben, az együttműködésben, az értelmes párbeszédben és még ki tudja miben, amit még meg se fogalmaztunk. Előbb kell azt elhitetni, hogy elő tudjuk állítani, aztán ha a vevő megbizonyosodott, fizet is. Ez egy komoly „műtét” nem vicc. 

Április első keddjén megbeszéljük! Nyilván csak azzal, aki ott lesz.

Jelenkezés a VI. továbbképzésre Ritz Tiborral

2016 április 5 (kedd)

Név *:
Beosztás *:
Jelentkezem a továbbképzésre *:


email cím *:
Cégnév:
Számlázási cím:

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!