Ritz Tibor - takaritz.hu

Napló a tisztítás-technológia szakmáról és a szakmának - takaritoguru.hu

Három hét legfrissebb műhelytitkai

 

Három hét legfrissebb műhelytitkai

Amikor az ember blogot ír, azt azért teszi, mert azt gondolja, hogy vannak ötletei, elképzelései és olyan információi, amelyek alapján tud bizonyos felismeréseket okozni. Nyilván az nem mindegy, hogy milyen gyakran posztol, és az sem, hogy milyen és mekkora az olvasótábora. Viszont a blog statisztikái rendkívül beszédek és megadják az útirányt a szerzőnek, de másnak is lehetnek tanulságosak.

Kezdjük a forgalommal. A rendszer úgy üzemeltetem, hogy ha írok egy cikket, akkor azt mindjárt megosztom a „FB saját profilomba”, onnan pedig a „FB Tisztaság oldalamra” Az FB algoritmusának köszönhetően ez nem fogja látni minden ismerősöm és még csak a „FB Tisztaság” oldal minden tetszést kifejező tagja sem. Itt lehetne költeni olyan havi 10 – 20.000 Forintot, ami igen meg tudja dobni az olvasottságot. Azonban én ezzel igán ritkán élek, mert azért az 50 – 100 esetleg 150 főt is elér minden megosztás.

Ezt követően kiküldök egy hírlevelet, azoknak, aki a minden változásra” vannak feliratkozva. Ez most 40 fő. Ezen kívül az oldalon, már nagyon sok minden van és fogalmazás közben sok olyan szót használók, amire rá szoktak keresni, ezért a keresők is sokszor kidobják. Ebben a kontextusba nézzük meg az elmúlt háromhét forgalmát. Ezen kívül egy hónapban három alkalommal minden feliratkozónak is kiküldök egy hírlevelet és ez kb. 1700 fő. Ez a stratégia februárban, ami tradicionálisan gyenge hónap szokott lenni, átlagosan naponta átléptük a 100 főt. Azt, hogy ezt a forgalmat hány fizikai személy generálta, nem tudjuk, de majd a végén a bejegyzések olvasottságából lehet valamire következtetni. Ezzel az 2013 – 2016 között a legjobb februári adatokra számítók.

 

Jelenleg 3 hét alatt 1068 látogatás és 1980 oldalmegtekintés. Tulajdonképpen a szombat vasárnapok kivételével csak 6 olyan nap volt, amikor 100 alatt volt a látogatottság, viszont volt 300 és 200 feletti napunk is.

Az igazság nem szégyen és hasznos is. Jól kivehető a csapat elfáradása a három hét alatt, viszont amikor ezt diagramot összehasonlítjuk a cikkek kinyitási számával egész izgalmas, hogy az első, az még az első napon közzétett bejegyzés, de utána már kialakul egy a valódi érdeklődés alapján felálló sorrend. Ami még látszik, hogy átlagosan egy látogatás 2 oldal megtekintést hozott. Ami azt jelenti, hogy nem csak meghirdetett cikket olvasták el, hanem még kutakodtak is egy kicsit. Ez pedig jó hír.

Az takaritz.hu oldalnak a blogon kívül viszonylag sok menüje van, talán lehet, hogy sok is. Tulajdonképpen ezek és a főoldal között oszlik meg az 1980 oldalmegtekintés. A következő statisztika megmutatja nekünk, hogy melyik mennyire népszerű és esetleg melyik az, ami fölösleges és nem érdekes senki számára.

 

Talán jó hír, hogy minden menü kapott találatot, de azt hiszem a legfontosabb, hogy az első 10-el foglalkozzunk. A jó hír, hogy a Blog a vezető és csak 330 olyan látogató van, aki nem mozdult a fő oldalról. Ez a honlap tehát egy blog.

Van ugyan egy web shop is, amiben csak egy termék van, az 125 találatot kapott. Lehet, hogy emelném kéne a termékek számát?

Viszont, ami szintén örömteli, hogy volt 68 feliratkozó a Hírlevélre.

Az ötödik helyen a tisztaság ára egy izgalmas oldal, különösen, hogy már elérhető a MATISZ TÖD 2016 is.

Egy idén indított rovat a Humán Erőforrás még komoly kihívásokkal küzd, az volt a cél, hogy az egyetemi osztálytársaim publikálnak majd, de nem jött be. A Humán Erőforrás menedzsment szakot nem fejeztem be csak 3 évet jártam, de miután nem azt kaptam, amire vágytam abba hagytam.

A Videótár sem olyan nagyon népszerű, de azért meg nézik az emberek.

Viszont friss e havi menü a Tanítványaim honlapjai, ami elég gyorsan felküzdette magát a 8-ik helyre, pedig egyelőre csak egy honlap van, a Szilágyi Sándoré, de hamarosan jönnek a többiek.

Továbbá vannak, aki megtalálják az alsó menüket is és nyilván néhányan vannak, akik kíváncsiak arra, hogy ki is vagyok én.

A következő szakasz lesz a legizgalmasabb, mert a konkrét bejegyzések találatával foglalkozik. Ez talán a legfontosabb statisztika. Itt 51 cikk került elolvasásra, de csak első 5-al fogok foglalkozni. Az első 20 listája pedig így néz ki.

 

A három hét alatt posztol cikkekből az elsőnek február első napján posztolt „Napi takaritz” 219 találatot kapott. Ha azt feltételezzük, hogy ezt mindenki elolvasta, és csak egyszer, akkor talán azt is mondhatjuk, hogy a 1980 oldalmegtekintést valójában körülbelül 200 - 220 személy hozta össze.

Ami ennél is izgalmasabb, hogy csak a harmadik héten, február 11.-én posztolt „A férfi egyenjogúság nevében (csajoknak is)” cikk 127 megnyitással megszerezte a második helyet és tette ezt egy olyan időszakban, amikor a legalacsonyabb volt a nézettség. Érdekes nem? Azonban az örömbe üröm is vegyül, mert ugyan cikk rendkívül olvasott volt, az ott felvetett business modell valószínű még nem ment át, mert konkrét visszajelzés csak kettő jött. Nyilván van még érési szakasz is, majd meglátjuk, hogyan alakul a dolog és majd izgalmas lesz az is, hogy majd a havi kiértékeléskor hol lesz a rangsorban.

A február 7-én posztolt cikk a „Hétfőn belépünk a MAJOM ÉVÉBE” eddig harmadik a listán 67 találattal. Nem takarítási téma, csak egy kis színfoltja a blognak, de érdekes. A hírlevelekben nem hirdettem külön, csak a FB-én lett közzétéve, igaz ott nem csak a TISZTASÁG, hanem az EGÉSZSÉG oldalamon is meghirdettem és így meg tudta szerezni magának a harmadik helyet.

„A szingapúri reptér esete a takarítóval”, ami negyedik helyet tudja a magáénak 64 találattal, egy február 8-án posztolt anyag, ami egy igen izgalmas felvetés, ami a hozzáadott érték kérdéskörét feszegeti és hát két filmillusztráció is van benne. Sajnos a második filmet most már nehéz megtalálni, mert az egy FB film és csak az oldalt lehet belinkelni, ezért amikor belépsz, a tisztaság oldalra ott le kell menni február 8.-ig és ott látható a film, ami bemutatja a különleges szolgáltatást. Itt is 0 volt a visszajelzés pedig a 150%-os hozzáadott érték szerintem nem semmi.

A napi tanfolyami menetben február 2.-án napján posztolt cikk, „Érzelmek az üzletben” 62 találattal, csak az ötödik helyet tudta megszerezni pedig a második legrégibb cikk a sorozatban. Egy ez nagyon izgalmas bejegyzés és tanulságos tanítás, szerintem kár lenne kihagyni.

Remélem, mindenki pótolja hiányosságait és holnaptól új témákat vetek fel, majd meglátjuk melyik sikeres és melyik nem. Természetesen nem csak a cikkek megnyitása az érdekes, hanem az, hogy azt érdemben el is olvassa valaki és aztán az interaktivitás is. Mit tudunk ezekből tanulni? Mit tudunk ezekből a gyakorlatban is felhasználni?

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!