Ritz Tibor Takarítási szakértő - Alkalmazott környezetkutató blogja - Reneszánsz 2.0

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Kapcsolat

RITZ HUMÁN ERŐFORRÁS FEJLESZTŐ BT.

2116 Isaszeg, Tőzegtelep 5325

Vezető tanácsadó: Ritz Tibor

Mobil: 70/614-4706

email: tiborritz@gmail.com

Időpont foglalás, a tanácsadást, az ön által megjelölt helyszínen végzem, kérem vegye figyelembe az utazási időt is. Itt láthatja a szabad óráimat. Foglalás.

Gerilla értékesítés

 

Gerilla értékesítés

Amerikában a takarítási szolgáltatások 70%-át direkt értékesítéssel adják el azzal, hogy bemutatót tartanak a technológiai lehetőségekről. Vannak megrendelők, akik egyszerre 3 – 4 céget is megversenyeztetnek, és ezek ténylegesen is igazi versenyek, de vannak kényelmesek is, akik megvárják, amíg megtalálja őket egy felületspecialista.

Sokféle, fajta stratégia van. Van, aki az akciókkal operál és van, aki csak „a következő” akar lenni. Ez utóbbi azt jelenti, hogy szép lassan felépít egy potenciális vevőkört, akinek rendszeresen üzenetet küld, azzal kapcsolatban, hogy egy adott terület kihívásaira tudja a választ, vagy azzal kapcsolatban, hogy bizonyos helyzetekre milyen választ adott (képek, dokumentumok, referencia nyilatkozatok). Aztán egyszer csak módja nyílik megmutatni, hogy valójában mit tud.

A kulcskérdés persze az, hogy miképpen építem fel a szakértői képet, és hogy jutok el a potenciális vevőimhez. Nyilván, ahhoz, hogy valaki szakértőnek látszódjon, annak közel kell lennie a valódi szakértői szinthez. Ami azt is jelenti, hogy az illető nem csak elméletileg tud sokat, hanem nap, mint nap gyakorolja is, és valódi problémákat old meg.

Persze az is lehet, hogy van sikeres gyakorlati tevékenysége, de azt nem dokumentálja és nincs megfelelő kommunikációja a sikerek és az eredmények vonatkozásában.

Visszatérve az alapokhoz, a sikeres gerilla értékesítés három lábon nyugszik. Az első a specializáció. A második a dokumentáció és a harmadik a kommunikáció. Mindhárom fontos, egyik sem hagyható el, mert akkor feldől az egész rendszer. Ez igazából egy háromlábú „Luca szék”, amely sok féle anyagból van, és ha a tulajdonosa feláll rá többet lát mind előtte, látja a valódi vevőit.

Ugyanis van még egy fontos dolog, az pedig a potenciális megrendelők előszűrése. Nem akarunk és nem is tudunk mindenkinek szolgáltatni. Ha igazán „királyi” szolgáltatást akarunk kínálni ezt csak egy jól megválogatott igényes és fizetőképes és ennek megfelelően szűk „királyi” körnek nyújthatjuk.

A rugalmasság és a szolgáltatott minőség nem utolsó sorban a problémamegoldó képesség nyilván alapja mindennek és persze szükség van egy bizonyos időre, hogy kialakuljon az arculat, de higgyétek el, ezek nélkül csak vergődés az élet. A Gerilla értékesítés tehát nem akar azonnal eladni, ez egy hosszú távú stratégia melynek célja egy a téma és az abban a témában központi szerepet betöltő szakember, nem politikus és nem vezető "csak" inspiráló iránt elkötelezett közösség felépítése.

A takarítás sajátossága, hogy bár halálosan veszélyes és nehéz munka (mint tudjuk, egyike volt a 12 munkának, amiket Héra azért eszelt ki a félisten Héraklész számára, hogy az belehaljon) de általában nem jár érte dicsőség. Ezért is volt az, hogy Héraklész a 12-ből 11-et ingyen megcsinált csak Augiász istállóinak kitakarításáért kért pénzt.

Végezetül, pedig ha a felvetett téma inspiráló volt valamilyen cél már meg is fogalmazódott benned, akkor figyelmedbe ajánló legújabb szolgáltatásomat.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!