Ritz Tibor Takarítási szakértő - Alkalmazott környezetkutató blogja - Reneszánsz 2.0

Kiemelt termékek

"Reneszánsz 2.0 …

"Reneszánsz 2.0 START" Akciós ár:
10 000 Ft helyett
7 000 FtEgységár: 7 000 Ft /Fő
Új

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Kapcsolat

RITZ HUMÁN ERŐFORRÁS FEJLESZTŐ BT.

2116 Isaszeg, Tőzegtelep 5325

Vezető tanácsadó: Ritz Tibor

Mobil: 70/614-4706

email: tiborritz@gmail.com

Időpont foglalás, a tanácsadást, az ön által megjelölt helyszínen végzem, kérem vegye figyelembe az utazási időt is. Itt láthatja a szabad óráimat. Foglalás.

Féltucat garancia

 

Féltucat garancia

Mindenki mondhatja és mondja is: az Ő szolgáltatása a legjobb a világon. A lókupec is ezt mondja, és senki nem hiszi el azt neki. Tehát ha azt állítjuk, különlegesek vagyunk, akkor illik garanciát adni arra az esetre, ha bebizonyosodik, hogy mégse. Ugyanakkor a szolgáltatásnak vannak olyan elemei, amelyek léte vagy nem léte már önmagukban is garanciát jelenthetnek.

Hogy is van ez?

Egy garanciális vagy jótállási kijelentés: amennyiben nem elégedett, nem kell kifizetnie a szolgáltatás díját! Meredek kijelentés és azt gondolom, kevés takarítócég vezetőnek hagyná el a száját egy ilyen vállalás. Persze mindenki a megbízhatatlan és a lehetőséget kihasználó, opportunista megrendelőt okolja.

Túl ezen a vállalom vagy nem szövegen, a megrendelő azért minden esetben és nem csak a takarítási szolgáltatások vonatkozásában, keresi azokat az elemeket, amelyek a szemében garanciát jelentenek, hogy a szolgáltatás valóban olyan lesz, mind amilyennek ígérték. Klasszikusan egy termék esetében a márkaépítés is ennek a folyamatnak a része, mert a jól bejáratott márka garancia a megfelelő termékre.

Szolgáltatásoknál azonban

A szolgáltatásoknál egy kicsit vagy éppen nagyon más a helyzet. A szolgáltatás minden nap újra elkészül és annak körülményei folyamatosan változnak, nem úgy, mint egy gyárban. A szolgáltatást végző emberek – ha a takarítást veszem alapul – se nem a legképzettebbek, se nem a legmotiváltabbak. A szolgáltatást végző cégek a minőségmérést csak most tanulják.

Ilyen körülmények között, tehát nagyon fontos kérdés a piacfejlesztés. Vagyis a keresleti és kínálati oldal folyamatosan kell, hogy egymást kölcsönösen tanítsa/képezze azzal kapcsolatban, hogy mik a szolgáltatás kulcselemei és azok minek látszanak vagy mit tart fontosnak a megrendelő és az valójában mit mutat meg, vagy mire enged következtetni a szolgáltatás minőségével kapcsolatban.

Ne felejtsük el, most azon a ponton vagyunk, amikor a szolgáltató ígér egy szakmai tartalmat és ajánl egy díjat és a megrendelő azt mérgeli, hogy a díj megfelelő-e neki vagy esetleg fontos neki az is, hogy az szakmai tartalom ígéret mennyire megbízható.

Sajnos a helyzet az, hogy ezen a ponton a megrendelő nem hiszi, hogy az ígért szolgáltatás megvalósul ezért a díj minden esetben magas. Miért nem hiszi el? Mert ez a tapasztalata. Ugyanis a „takarítóipar márka” már le van járatva.

Miképpen lehet ez újra felépíteni?

Az egyik ilyen recept, amit erre használhatunk, az „hat garancia” technikája. Vagyis azonosítani kell a megrendelő számára azokat a garanciálisnak tekinthető elemeket, amelyek szabályozása megnyugtatja a megrendelőt arra vonatkozóan, hogy a szolgáltató majd azt nyújtja amit igér.

A hat garancia, a következő:

1)      Szinkodok szabályozása

2)      Személyzet ki végzi/végezheti a szolgáltatást?

3)      Közvetlen irányítás és szakmai vezetés

4)      Tisztító-, ápoló- és felületkezelő szerek, kézi eszközök, gépek és tartozékok

5)      Vállalt minőségmérési rendszer

6)      A szolgáltató belső ellenőrzése

A hat elemnek van egy logikai rendszere és nem véletlenül ez a lista sorrendje. A színkód és munkaruha, a belő képzés a hármas (elsődleges, járulékos, másodlagos) kockázati rendszerre épül. Ezt követi az a követelményrendszer, amely meghatározza, hogy ki vehet részt a szolgáltatás megvalósításban és azokat a szolgáltató cég miképpen irányítja, felügyeli és motiválja. Ekkor már az is izgalmas, hogy ezek az emberek milyen eszközrendszerrel dolgoznak és munkájuk eredményét miképpen kezelik saját maguk és hogyan működnek együtt a megrendelővel annak érdekében, hogy annak elégedettsége folyamatosan javuljon. Végül is és nyilván nem utolsó sorban, mik azok a technikák, amelyek keresztül a takarító cég ügyvezető igazgatója pontosan látja majd, hogy mit ad nap, mint nap a vevőjének. Mindezek a szolgáltatás elsődleges hozzáadott értékei ezért a vevő nem ismer el csak kb. 20 – 35%-ot a mindenkori minimálbér felett. Ezeken kívül kell még valami más is, hogy elérhető legyen az 50 – 100 vagy 150%. 

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!