Ritz Tibor - takaritz.hu

Napló a tisztítás-technológia szakmáról és a szakmának - takaritoguru.hu

És akkor tényleg született egy gyerek (16.06.13)

 

És akkor tényleg született egy gyerek (16.06.13)

Beszélünk, beszélünk de, hogy valójában eközben ki és mit gondolom, az csak később derül ki. Ma rendelkezésre áll minden, a teljes képzési vertikum és állami elismerés, de az iparágban még mindig döntően csak szakképzetlenek foglalkoztatnak. Miért is?

Ma alapvetően a legtöbb cégvezető azt mondja, hogy a piac csak a fapados szolgáltatást fizeti meg. Mondom a legtöbb, de nem mindegyik. Ez persze abból a szempontból egy jó nagy marhaság, hogy mert miért lehetne az igaz, hogy a világ minden termékében és szolgáltatásában vannak kategóriák és pont a takarításban ne lennének.

Tehát ha most mindenki azon gondolkodik, hogy a fapadost, hogyan lehet még jobban lenyomni, akkor ezt hagyjuk abba, és kezdjünk el azzal foglalkozni, hogy mik lennének azok a VALODI tartalmak, amikkel TÉNYLEGESEN is javítható lenne a szolgáltatás és a vevők ELÉGEDETTSÉGE pedig folyamatosan fokozható lenne.

Mielőtt még most valaki egy hangos sóhaj keretében, önelégülten hátradőlne és azt suttogná magában, hogy mi tökéletesek vagyunk, nézzen szembe a szomorú ténnyel a 10 megrendelőből 1 reklamál és kilenc csendben elégedetlen a takarítási szolgáltatásokkal. Bármelyik szolgáltató cégről is legyen szó. Nyilván ebben meg van a keresleti oldal felelőssége is, de egy pillanatra tegyünk úgy mintha ők ártatlanok lennének és nézzük a saját hibáinkat.

Miért vannak a gondok?

1)      Mert a takarító szolgáltatókat nem izgatja, hogy olyan területekre adnak árajánlatot, amelyek nincs pontosan felmérve.

2)      Mert a nem pontosan felmért területekre olyan ajánlatokat adnak, amik nagyon nehezen kérhetők számon.

3)      Mert ma a cégvezetők azt gondolják, hogy a szolgáltatással csak addig kell foglalkozni, amig a szerződést aláírják és a megvalósítás az a rabszolgák dolga.

4)      Mert a végrehajtást nem megfelelő létszámú szakemberre bízzak, hanem szerintük az már rendben van, ha az optimális szakember létszám háromnegyede, tegnap felvett szakképzetlenből rendelkezésre áll.

5)      Mert nem csak, hogy nincs valódi belső minőségmérés, hanem a cégvezetők azt sem tudják, hogy azt enni kéne vagy inni. nem ismerik a hatályos szabványokat, nem ismerik az eszközöket és nem is gondolják, hogy ilyesmivel foglalkozniuk kéne.

Azt felsoroltokból akár egy is elég lenne, hogy más szakmát leírjanak, de mi már 3 000 éve le vagyunk írva, tehát rosszabb már nem tud lenni. Ha valakit mégis izgatna, az tény, hogy jó lenne ebből kilépni, töltse ki a kérdőívet.

Fő priorítás

Ez volna a legfontosabb

Név *:
Cég *:
e-mail *:
Ha időm lenne, mi lenne az a szakterület, amire legalább 1 év munkát áldoznék, hogy a cégem sikeresebb legyen? *:
Cégem sikerességének legfőbb akadálya, a következő: *:

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!