Ritz Tibor - takaritz.hu

Napló a tisztítás-technológia szakmáról és a szakmának - takaritoguru.hu

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Hirdetés

Blog

A félelem és rettegés szintje (17.08.17)

A félelem és rettegés szintje (17.08.17)

A statisztikák azt mutatják, hogy sokan belenéznek a tesztekbe, de nem mernek nekifogni kitölteni azokat, mert nem igazán tudják, hogy mire számítanak. Vagy pontosan rájöttek, hogy mi a szint és ez elbizonytalanítja őket. A helyzet sokkal rosszabb, mint amire gondoltam.

tovább

Közvetett bizonyíték (17.08.15)

Közvetett bizonyíték (17.08.15)

99%-on áll az INTÉZMÉNYTAKARÍTÓ szint kérdésrendszere. Ez egyben egy előzetes tudásfelmérés is, ugyanakkor fontos adatbázis arra vonatkozóan, hogy meghatározzuk és érthetővé tegyük mi is pontosan ez a szakmai szint.

tovább

Közgazdaságtan, ahogy még nem láttad (17.08.11)

Közgazdaságtan, ahogy még nem láttad (17.08.11)

Amikor a török szemináriumot tartottam, volt alkalmam elbeszélgetni néhány török vállalkozóval. Közülük sokan egy-két évtizedes németországi tapasztalattal tértek haza és alapították meg cégeiket. Nagyon érdekes volt, hogy állandóan a Német modellre hivatkoztak és azt mindig szembeállították a Török modellel. Később kiderült, hogy semmi sem az, aminek látszik.

tovább

A lehetőség (17.08.04)

A lehetőség (17.08.04)

A legendás takarítási szolgáztatás egy olyan cél, ami lehet, hogy elsőre gazdaságtalannak tűnik, azonban nem ez a fő problémája, hanem az, hogy a vállalkozói gondolkodás szab gátat annak, hogy a megrendelő felé empátiával legyünk. Ez a mentalitás nyugaton sem jobb csak ott kialakult egy kényszer, amit nem lehet kikerülni.

tovább

A szakmai képzés csúcsa (17.08.03)

A szakmai képzés csúcsa (17.08.03)

Elindult a pótfelvételi. Idén lehetőség nyílik azok számára, akik már rendelkeznek felsőfokú végzettséggel, hogy a szakirányú diplomát is megszerezzék. A képzés neve: Környezethigiéniai menedzser

tovább

Az elvárás tömege (17.07.31)

Az elvárás tömege (17.07.31)

Sokszor mondom a hallgatómnak, hogy egy szolgáltatói szerződés olyan, mint egy házasság. Ez igaz is meg nem is. Bizonyos szempontból még több is, más vonatkozásban azért ez „csak” üzlet ezért sokkal kevesebb a megbocsájtás lehetősége.

tovább

Hó, hó, visszább az agarakkal! (17.07.28)

Hó, hó, visszább az agarakkal! (17.07.28)

Izgalmas kérdés, van-e egyéni felelősség abban, hogy a helyzet ide jutott és az is, ha nem egyéni, akkor kollektív felelősség? Utóbbi nagyon meredek dolog, hiszen pontosan nem is értelmezhető. Egy biztos, ha nem is sikerült, de tanultunk belőle, akkor, az rendben van. Na de mi van akkor, ha mégsem tanultunk belőle?

tovább

Nagy bejelentés (17.07.27)

Nagy bejelentés (17.07.27)

Van véleményem a jelenlegi munkaerő problémával kapcsolatban és ez pedig az, hogy ameddig a takarítóipar nem kezdi megválogatni az embereit és bárkit felvesz, aki szembejön vele és úgy tesz, mintha szeretne dolgozni, a munkaerő probléma nem fog megoldódni és hamarosan elleletteleníti a szolgáltatást.

tovább

A szervezet tudásszintje (17.07.24)

A szervezet tudásszintje (17.07.24)

Kedves cégvezetők ne gondoljátok, hogy ha ti mindent tudtok – ami persze kétséges – akkor a szervezet tudás szintje máris az eget verdesi. Sajnos a céges tudásszint az, amit a cégben fellelhető átlagból a megrendelő érzékel. Ez pedig sok esetben kiábrándítóan kevés.

tovább

Legenda születik vagy nem? (17.07.21)

Legenda születik vagy nem? (17.07.21)

December vége január eleje kiesett az életemből, de nem teljesen, mert az ez idő alatt átélt álmok feldolgozása még hónapokig tartott és miközben az egészségügyi személyzet elmondta, hogy akkor éppen mi volt a valóság, különös párhuzam bontakozott ki.

tovább